"De HEERE is mijn Herder, mij ontbreekt niets." (Psalm 23:1)

GZB constateert dat zijn trouwe achterban krimpt en vergrijst

Gepubliceerd op: 16 december 2022

Cvandaag publiceerde een mooi artikel over het belang van zending door de gemeente.

“In onze bezinning op de zending mag wederkerigheid niet ontbreken. De kerk in Nederland kan en moet leren van de volharding en toewijding van gelovigen die onder veel moeilijkere omstandigheden dan wij leven. Hierbij kunnen we ook denken aan de op wereldschaal groeiende kloof tussen rijken en armen, aan uitbuiting van kwetsbaren of vervolging van gelovigen, waardoor grote migratiestromen op gang komen. Denk alleen aan het Midden-Oosten, aan Libanon, Irak en Syrië, waar de toekomst van de kerk op het spel staat.

Inzake veel thema’s houdt de wereldwijde kerk ons een spiegel voor: verzoening met degenen die jou slecht behandelen, oog voor de moslim- of de hindoe-naaste, inzet voor mensen die het aan alles ontbreekt, omgaan met de schepping die lijdt onder economische groei. Zonder oog voor de zending, voor het wereldwijde en veelkleurige van Gods werk, sluit de christelijke gemeente zich op in haar eigen leefwereld. In die weg gaat het Nieuwe Testament ons niet voor.”

15 december 2022 door Piet Vergunst, De Waarheidsvriend

Terug naar het nieuwsoverzicht